تخریب ساختمان (۳)

تخریب ساختمان به عنوان اولین مرحله از ساخت و ساز اثرات متعددی بر محیط شهری و شهروندان می گذارد، از این رو از اهمیت فراوانی برخوردار است. تخریب ساختمان می‌تواند باعث آسیب به افراد و دارایی­ های عمومی و خصوصی شود و سلامت افراد مرتبط با پروژه را به مخاطره بیاندازد و به محیط پیرامونی و همسایگان آسیب برساند. متاسفانه مساله تخریب ساختمان تاکنون در شهر کرج به طور خاص مورد توجه قرار نگرفته و آیین نامه­ای برای آن تدوین نشده است. هر چند که به صورت پراکنده آیین نامه ­هایی برای تخریب ساختمان در مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان، نشریه مشخصات عمومی کارهای ساختمانی سازمان مدیریت و آیین نامه حفاظت کارگاه‌های ساختمانی وزارت کار و امور اجتماعی وجود دارد، ولی این موارد بیشتر حفاظت و ایمنی در حین کار تخریب ساختمان را در نظر می‌گیرند و هیچ صحبتی از برنامه، جزئیات و چگونگی روش‌های تخریب تخریب ساختمان نشده است، ضمنا مقررات این آیین نامه‌ها در ارتباط با ایمنی تخریب ساختمان هم به صورت خلاصه مطرح شده است. در صورتیکه در اکثر شهرهای پیشرفته دنیا علاوه بر مباحث ایمنی تخریب ساختمان ، تاثیرات محیطی تخریب ساختمان را برای تأمین آسایش شهروندان در آیین نامه هایی مدنظر قرار داده‌اند.

تخریب ساختمان

تخریب ساختمان معمولاً تصویر تخریب ساختمان با انفجار یا تخریب ساختمان با مواد منفجره را توی ذهن ما می‌سازد. اما برای این کار، حتماً نباید از مواد منفجره استفاده کرد. اتفاقی که در ایران می‌افتد حداقل تخریب ساختمان کلنگی و تخریب ساختمان به روش مکانیکی است. هر کدام از این روش‌های تخریب ساختمان که اسم برده شدند، روش و تاکتیک خودشان را دارند.

روش و نحوه تخریب ساختمان

تخریب ساختمان درکرج بیشتر معطوف به تخریب ساختمان کلنگی یا قدیمی است. مدت زیادی بازار تخریب ساختمان کلنگی درکرج بسیار داغ بود. از آن جا که زمین در کرج کمیاب و یا در بعضی نقاط شهر نایاب شده است، تخریب ساختمان کلنگی و قدیمی به اولین قدم ساخت و ساز تبدیل شده است. با این حال اگر ایمنی در تخریب ساختمان جدی گرفته نشود، می‌تواند خسارات زیادی به اموال عمومی و دیگر ساکنان اطراف ساختمان برساند. (در مورد نکات ایمنی در تخریب ساختمان در ادامه صحبت خواهیم کرد).

هر شرکت تخریب ساختمان روش مخصوص به خودش را دارد. اما معمولاً برای ساختمان‌های مشابه، روش تخریب ساختمان مشابه استفاده می‌شود. مثلاً برای تخریب ساختمانهای بلند که معمولاً در امریکا و اروپا وجود دارند، از روش تخریب ساختمان با انفجار یا تخریب ساختمان با مواد منفجره استفاده می‌کنند. اما برای تخریب ساختمان قدیمی می‌شود از تخریب ساختمان با روش مکانیکی استفاده کرد. تخریب ساختمان دراستان البرز و سطح شهر کرج معمولاً از همین طریق است.

بر همین اساس تیم متخصص تخریب ما آماده همکاری با شما دوستان عزیز در زمینه های تخریب پایدارسازی خاکبرداری و…. در شهر های تهران کرج و حومه است.

۰۹۱۲۶۰۳۵۴۴۳

مهندس عظیمی

تخریب ساختمان/خاکبرداری/سازه نگهبان/تخریب ساختمان فلزی/تخریب ساختمان بتنی/گودبرداری/

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.